CIO Council, redivivus
La 6 ani de la infiintare, nevoia de a exista a asociatiei CIO Council devine din ce in ce mai importanta. Pentru zona bancara, prin reprezentantii din asociatie, CIO Council a fost un reper pe piata si trebuie sa se redefineasca prin implicare si contributie.Traim intr-o perioada in care se coboara la esente. Scaderea activitatii economice se rasfrange atat asupra companiilor non-IT cat si de partea furnizorilor. Proiectele sunt din ce in ce mai putine, deciziile sunt mai dificile, dureaza din ce in ce mai mult, banii se aloca din ce in ce mai greu, cu justificari care necesita un profesionalism ridicat. In perioada de boom economic de pana in 2008 toata lumea le stia pe toate, expertiza venea din toate partile, banii circulau rapid, proiectele se derulau, esecurile erau escamotate mai usor, se trecea rapid la alte proiecte, pierderile nu erau monitorizate serios. Lucrurile s-au schimbat radical. Raritatea creaza necesitatea. In ultimele luni se simte o nevoie structurala de implicare sociala a unei organizatii care pana de curand era mai mult un club intern. Este nevoie de acei specialisti care au atins o anumita maturitate profesionala. Este probabil momentul ca cei care pot aduce un aport in dezmortirea circuitelor operationale ale pietei de IT sa se implice. Se simte la nivelul furnizorilor , care trebuie sa fie sustinuti , inclusiv in schimbarea abordarii, sa treaca de la vanzarile continue spre o abordare strategica si o dezvoltare de business pe baze mult mai solide. Se simte la nivelul utilizatorului fata cu solicitantul intern de servicii, care are nevoie de eficienta, productivitate si inovatie creativa de business, si nu creative tehnologic in sine.Pornita ca o asociere a celor care se confrunta zi de zi cu cerinte de dezvoltare in interiorul companiilor unde activeaza, cu o cerere din ce in ce mai pretentioasa si matura, si la interfata cu furnizorii de tehnologii si solutii IT, Asociatia Directorilor de IT din Romania – CIO COUNCIL- alatura expertiza a peste 60 de profesionisti IT din companii de peste 25 milioane EURO cifra de afaceri anuala. CIO COUNCIL se doreste a fi o structura de promovare si sustinere a celor mai bune practici internationale, de pe pozitii de independenta si echidistanta fata de furnizorii de produse si servicii TIC. Rolul asociatiei in societatea romaneasca este de sustinere a unei dezvoltari profesionale a pietei TIC din perspectiva consumatorului, reprezentand marile companii romanesti sau internationale. Analizele, studiile de piata, comentariile si recomandarile pe care le facem au rolul de a separa neghina si de a sustine prin know-how pe cei care doresc un punct de reper profesionist si credibil privind tendintele si abordarile moderne. CIO Council isi doreste sa aiba un rol in formarea pietei incercand a colabora institutional cu ministerele care au programe si initative in acest domeniu. Si aici ma refer in primul rand la Ministrerul Comunicatiilor si al Societiatii Informationale, care trebuie sa sustina realizarea unei societati informationale la nivelul standardelor europene, societate care nu se poate face decat impreuna cu companiile economiei reale si nu numai cu asociatile furnizorilor de solutii. Tendinta marilor companii internationale, cand vin in Romania, este de a aduce pe pozitia de CIO persoane din exterior, deoarece nu gasesc intotdeuna persoane cu experienta si cultura organizationala necesare. Rolul asociatiei CIO COUNCIL este acela de a sustine profesionalizarea pietei romanesti, de a sustine profesionistii romani pentru a accede in aceste pozitii si de a dovedi calitatile necesare. Dar aceasta sustinere nu poate fi directa, ci trebuie sa fie realizata la nivelul general al formarii pietei, al sustinerii implementarii conceptele moderne de management in Romania, al promovarii conceptelor tehnologice care sa adauage valoare. De asemenea si conducerile companiilor trebuie sa stie ce sa caute, pe cine si unde sa caute si la ce sa se astepte.Companiile romanesti nu au nevoie de tehnologie in sine, au nevoie de a-si asigura un avantaj competional din perspectiva de bussines, iar zona de TIC, directorii de IT, trebuie sa aduca acea inovatie tehnologica eficienta si credibila, sa o poata explica pe limba de business.