Inovatia si consumatorii
Dupa cum se constata si din “Consumer Trends Report of EIOPA” noile tehnologii incep sa influenteze direct piata. Daca utilizarea lor poate crea riscuri operationale pentru companie in sine, acestea se reflecta mai puternic la nivel de consumator de servicii. In general problemele apar acolo unde este veriga cea mai slaba. Si cea mai slaba veriga este la client, care nu este informat complet sau corect, care nu are cunostiintele necesare pentru a intelege produsele financiare, nu utilizeaza corect noile tehnologii (in cazurile de phising atacati sunt clientii, si nu bancile, clientii sunt cei care sunt inselati sau ale caror calculatoare sunt infectate). Pe de alta parte invotia determina noi produse si servicii care le fac viata mai usoara consumatorilor, dar a celor informaţi.
Câteva tendinţe identificate de raportul menţionat:
- “New or evolving channels for sales and marketing including social media, increasing advertising especially via the Internet, and the rise in the use of comparison websites;
- New or emerging products, for example cell phone insurance and packaged bank accounts bundled with the sale of insurance;
- Sale of complex products to retail investors and governance rules for the development of these products;
- Use of telematics (also known as ‘black box’ technology) by insurers in the sale of motor insurance.”