• Home
  • Despre mine
  • Contact
Călin Rangu
  • Home
  • Despre mine
  • Publicatii
  • Proiecte
    • Conferinte securitate si riscuri operationale
  • Blog
    • Finance
    • Business
    • IT
    • Management
    • Personal
    • Securitate
  • Contact

De ce Release Management ?

08/11/2010
Share this:

Prin “release” se defineste o schimbare semnificativa in infrastructura IT prin adaugarea unui nou element de configuratie (CI) , schimmbarea sau actualizarea unui CI deja existent. Procesul de Release Management, ca process ITIL,  asigura ca atat aspectele de business cat si cele tehnice sunt luate in considerare in mod egal la orice schimbare a infrastructurii. Nici o alta schimbare de infrastructura nu are un risc potential de business si un impact major asupra centrului de suport operational, cum o are un nou “release”.Prea adesea, varfuri de sarcina surprind centrele de help-desk. Aceste varfuri rezulta de multe ori din release-urile noi  sau upgrade-urile hardware, software sau ale sistemelor de operare. Asigurarea unui suport corect prin help-desk este unul din multele beneficii ale procesului de Release Management. Un release de success are multe dependente in zona de dezvoltare, asigurarea calitatii si a testarii. Procesul trebuie sa defineasca foarte clar criteriile, trainingurile si politicile de acceptare, inainte de autorizarea formala a unei schimbari in cadrul procesului de Change Management, care aproba implementarea releasului. Release  Management-ul nu poate elimina complet intreruperile de servicii, nici incidentele. Dar un release bine planificat, testat si executat va asigura pentru help-desk, cat si pentru procesele de management al incidentelor si al problemelor mijloacele necesare de instruire, expertiza, tool-uri si caile de escaladare necesare sa minimizeze impactul de business. Un release bine planificat si executat va avea doar un mic impact asupra volumului de apeluri din help-desk.Pentru a nu mai fi o victima sigura, al releasurilor “neasteptate”, un reprezentant al centrului de support/help-desk trebuie sa fie membru al echipei de proiect al releasului respectiv. Ca un participant proactiv si reprezentand vocea clientului, centrul de suport poate propune cerinte ca realeas-ul sa minimizeze orice impact negativ asupra clientului final. In acelasi timp centrul de suport va fi informat din timp, i sa vor transmite informatiile necesare pentru un suport activ si profesionist.Intr-un mediu distribuit, multi furnizori de servicii si sisteme pot fi implicati intr-un release hardware si software. O planificare si un management corect al resurselor sunt esentiale. Release Management-ul trebuie sa aiba o viziune holistica a unei schimbari pentru un anumit serviciu IT si trebuie sa asigure toate aspectele tehnice si netehnice.Scopurile Release Management-ului sunt:·         Sa planifice si supravegheze desafasurare cu success a sistemelor hardware si software aferente·         Sa proiecteze si sa implementeze procedure eficiente pentru distributia si instalarea schimbarilor sistemelor IT·         Sa se asigure ca schimbarile sunt trasabile, sigure si ca numai versiunile corecte, autorizate si testate sunt cele instalate·         Sa comunice si sa gestioneze asteptarile clientului final pe timpul planificarii si implementarii·         Sa stabileasca continutul exact si planul de implementare a release-ului, in stransa corelatie cu managementul schimbarii·         Sa implementeze noile release-uri software sau hardware in mediul operational utilizand procesele de control ale Configuration Management si Change Management – un release este sub controlul managementului schimbarii si poate sa consiste dintr-o combinatie de CI-uri hardware, software, firmware si documentatieq  Sa asigure copiile master ale programelor informatice in locuri securizate denumite Definitive Software Library (DSL) si sa fie actualizate in CMDB (Configuration Management Database) q  Sa se asigure ca toate componentele hardware instalate sau schimbate sunt trasabile prin serviciul de Configuration Management.  Scopul major al Release management-ului este protejarea mediului productiv (live) si a serviciilor sale, prin utilizarea unor proceduri formale si elemente de control.

Articol anterior

Core-banking systems, between paradox and sophism

Urmatorul articol

CIO Council, redivivus

"To accomplish great things, we must dream as well as act." (Anatole France)
  • Despre transformarea digitală prin PNRR 23/06/2022
  • Interviu la TVR Moldova pe tema digitalizării sectorului public si PNRR 18/06/2022
  • Cartea si Tehnologia 18/06/2022
  • Cyber Security într-o lume VUCA 18/06/2022
  • Despre Inteligenta Artificiala in practica 19/04/2022
  • June 2022
  • April 2022
  • February 2022
  • July 2021
  • June 2021
  • May 2021
  • April 2021
  • March 2021
  • February 2021
  • January 2021
  • May 2017
  • November 2016
  • August 2016
  • July 2016
  • May 2016
  • April 2016
  • November 2015
  • May 2015
  • April 2015
  • March 2015
  • January 2015
  • December 2014
  • November 2014
  • October 2014
  • September 2014
  • August 2014
  • November 2012
  • March 2012
  • November 2010
  • April 2010
  • May 2009
  • November 2008
  • March 2008
  • February 2008
  • December 2007
  • November 2007

Articole recente

  • Despre transformarea digitală prin PNRR
  • Interviu la TVR Moldova pe tema digitalizării sectorului public si PNRR
  • Cartea si Tehnologia

Newsletter

Cauta in site

Copyright © 2014 calran.ro
Rocket Propelled by Classit

Done by Roxana Boga